sobota 24. listopadu 2018

Rozhovor s Velkým Mágem Charistarchem

(RL) Dobrý den, vážení čtenáři, je mi potěšením vám přinést rozhovor s možná nejvýznamnější figurou Jiné Prahy, dlouho ztraceným a znovu nalezeným velkým mágem Charistarchem.

Vítám Vás zpět v Praze, Charistarchu.

Dobrý den.

Jak se cítíte po tom dlouhém odloučení od Vaší oblíbené Prahy?


Unaveně. Pokud jste někdy zažil opravdu pořádný jet-lag, tak si představte, že by to byl jet-lag po letu, který trval nepřetržitě tři roky.

To je opravdu mohutný jet-lag, to ano.


Tak tak nějak se momentálně cítím.

Takže máte tělesně i mentálně co dohánět.

Je to tak. Úplně přesně. Technologie jsou jinde, můj byt je jinde, přátelé jsou jinde a tak dále.

Naše čtenáře by jistě zajímalo, kde jste vlastně byl. Proč jste tu nebyl?

Nemohl jsem se vrátit, řekněme. Neb, jak je čtenářům pravděpodobně známo, v tom druhém městě došlo k přemístění/oživení/probuzení velmi mocné Jiné. A vzhledem k okolnostem jsem se nemohl dostat zpět, zkrátka jakoby mě nechtěla pustit.

Dalo by se tedy říci, že jste se rozešli ve zlém a ona tam zůstala?

No spíš se dá říci, že ona mě tam po tu dobu zdržovala.

A co se stalo, že Vás nyní pustila ze svých spárů?

Počítám, že za to může uzavření Zřídel. A rychlý rozpad tamní reality, dá se říct. Vzhledem k tomu, že byl celý systém právě ze zřídel napájen, zhroutil se sám do sebe.

Takže to druhé město, ta druhá Praha byla postavena na zřídlech?

Řekněme, že odkrytí tohohle prostoru vyžadovalo velké množství energie, dlouhodobé napájení poskytovala energetická zřídla.

A ta silná Jiná, s tou se stalo co?
Bohužel nevím.

Takže můžeme čekat, že se někde vynoří a bude dělat problémy?

Osobně si myslím, že ne, ale… kdo může co říci s jistotou?

Má ona nějaké jméno?

Dříve se ji říkalo Živa.

No tak pokud se vynoří, tak s ní jistě bude zajímavé interview. Ale zpět od Živy. Je mi jasné, že se potřebujete ještě důkladněji zorientovat, ale pokud vím, tak jste obeznámen s postojem Nejsvětlejšího a Nejtemnějšího k Vašemu zmizení. Chcete se k tomu nějak vyjádřit?

(Po přečtení článku z telefonu) Pobavilo mě to. Mimo jiné to vysvětluje, proč mi Václav Polák neodpovídá na zprávy a podobně… ale každý ať si sáhne do vlastního svědomí.

A Nejsvětlejší?


Tak s Michlem Gerazimem jsme se minuli, ale Noční hlídka mě standardně zaregistrovala, byli slušní, uvařila mi kávu… to vše hovoří v jejich prospěch a musím ocenit růst jejich sebeovládání.

Chybí Vám Eva Schwarzkoppová?

Velmi mi chybí. Důvod, proč jsem tehdy Evu pozval zpět do Prahy, když to s Denní hlídkou nevypadalo dobře, byl, mimo jiné, ten, že mi chyběla její společnost.

Víte, že Eva Schwarzkoppová a její společník jsou v hledáčku Inkvizice?

Slyšel jsem to. Bohužel k tomu momentálně nemám žádné další podrobnosti. Neměl jsem zatím možnost plně prostudovat archiv Jiné Pravdy.

To si můžete dostudovat.

Pilně dostuduji.

Snad tedy stručně: Evě Schwarzkoppové bylo doporučeno, aby se dostavila na Inkvizici k podání vysvětlení, a na jejího společníka, pana Ragulina, byl přímo vydán zatykač a vypsána odměna 40 tisíc eur. Jedná se údajně o podezření, že to souvisí s jakýmisi podivnými pražskými událostmi. Předpokládám, že Vy nevíte, o jaké se jedná, neboť jste tu tou dobou nebyl?

Už jsem se něco dozvěděl, neboť jsem se pochopitelně ptal, protože mě to předvolání i zatykač samozřejmě zajímaly. Dostalo se mi nějakých kusých informací, že se údajně pokoušeli před Inkvizicí nějaké věci zatajovat. Více k tomu bohužel nemám. Tou dobou jsem byl jaksi zaměstnán jinou ženou.

Chápu, nelze se věnovat dvěma ženám najednou.

(Smích) Je to pravda.

Co si myslíte o změně rovnováhy Světla a Tmy v Praze?

Všiml jsem si toho. Je běžnou praxí, že se tato rovnováha pohybuje v určitých cyklech. Takže jsme se pravděpodobně dostali do zhruba neutrální pozice. I když je otázkou, zdali bude tento trend nadále pokračovat, nebo se bude Praha opět přiklánět k Temnotě.

Máte Vy nějakou teorii, proč došlo k tomu posunu směrem ke Světlu?

Já jsem tu nebyl a ty události si dávám dohromady poměrně pozvolna. Osobně si myslím, že za podobné věci mohou odchody silných Jiných, kteří ovlivňují realitu kolem sebe. Případně běžná práce Hlídek. Je možné, že se Noční hlídka začala chovat příkladně…

Jako byste četl vyjádření Nejsvětlejšího a Nejtemnějšího, který každý zastává jinou z těchto teorií.

A já neříkám ani to, ani to.

Vy říkáte obojí.

(Smích) A na má slova dojde.

Takže to považujete za běžný jev.
Já si myslím, že tento jev je v globálu běžný. Otázkou jsou dílčí momenty toho narovnávání sil, řekněme, ale k těm se nejsem v tomto případě schopen vyjádřit.

Nemyslíte si tedy, že Váš odchod mohl být jeden z významných momentů, který přispěl k tomuto posunu?
Jak jsem již říkal, celá bilance je postavená, mimo jiné, na přítomnosti silných Jiných. Takže ano, myslím si, že to tak být mohlo.

Jaká je Vaše další agenda v Praze? Co byste chtěl dokáza
t?

V současné době mám relativně malé cíle. Tím malým cílem je znovu se pohodlně zabydlet, oběhat úřady a banky a stát se řekněme plnohodnotným občanem.

Rozumím, přesto, když si vzpomenu na Vaše minulé působení, tak jsou určité úrovně občanské angažovanosti. Někdo je řekněme běžný občan a někdo je třeba starosta. Vy jste měl spíš blíže k tomu starostovi.

To v žádném případě. Já jsem od roku, tuším, 2011 zcela prost veškerých oficiálních funkcí.

Neměl jsem na mysli administrativně, ale jaksi staráním se.
(Smích) Pochopitelně, že mi záleží na tom, v jakém prostředí žiji, a uvědomuji si, že je na každém, aby si zametl před vlastním prahem, jestli bude pouhým konzumentem nebo se pokusí aktivně přistupovat k věcem v místě svého bydliště.

Takže se do budoucnosti nezříkáte aktivního působení ve prospěch vize, kterou máte s Prahou?


Asi tak jako Vy, pane Libový. Myslím si, že podobným způsobem.

A jak to tedy mám já, protože teď jsem Vás úplně nepochopil.


Vy jste taky v podstatě občansky angažovaný. Povídáte si s lidmi, když uznáte, že něco stojí za zveřejnění, že to je ve prospěch čtenářů, tak danou informaci zveřejníte.

Ano, síla medií je jistě velká, ale nemyslím, si, že bychom byli stále ve stejné lize.


Tak nepodceňujte sílu medií, myslím, že to je velice podobné. Ale v podstatě mé působení se již dlouhá léta velmi omezuje na to, že se s Jinými bavím a v momentě, kdy jsem požádán o nějakou konzultaci, tak svůj názor řeknu.

A očekáváte, že budete často žádán o konzultaci?

To je velmi složitá otázka. Pokud bych měl vycházet z trendu, který byl nastolen v momentě, kdy jsem se byl přihlásit na úřadu Noční hlídky, jinými slovy z posledních dvou dnů, musel bych říci, že ano. Ale osobně mám za to, že tento boom opadne a všichni si budeme moci žít zase nějakou dobu v klidu.

Takže se nyní chcete zabydlet a pak se nebráníte vypomoci, když Hlídky budu potřebovat.

Jako vždycky. A jako každý Jiný. Konec konců, v momentě, kdy vás požádají Hlídky o součinnost, pravděpodobně jim nějakým způsobem vyhovíte.

Co Vaše soukromá agenda, nějaké Vaše tajné plány, které by mohly zajímat čtenáře Jiné Pravdy?


(Smích) Obávám se, že ta ještě není plně zformována. Mám v plánu kontaktovat některé své dlouholeté známé, se kterými mám dobré vztahy, a tyto vztahy znovu oživit. Strávit pár večerů s přáteli, popít, popovídat si co je nového. Ale nic asi co by muselo být publikováno veřejně.

Chcete něco vzkázat našim čtenářům něco, co by se mělo vědět?

Jsem rád, že jsem zpátky v Praze, a doufám, že zde bude pohoda a klid tak, jak jsme tu zvyklí.

Děkuji moc za rozhovor.

Rádo se stalo.

10 komentářů:

  1. Ty vole, on ještě žije?!

    OdpovědětVymazat
  2. KDO mu bude vjeřit že nemá žádné plány? NIKDO! Pan Libový vedl JINOU PRAvdu zatím skvjele.. Proč teť otiskujete lživou kampaň politických DINOSAURŮ. Tyhle staré struktury MUSÍ zmizet za jako ta coura Švarckopfovovoá a bude tu KLID!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele hele, do Evičky se nenavážej jo?! Za tý tu byl klid!

      Vymazat
  3. Já nevěřím na žádnou technologií po 3310 <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je pro vás technologie věcí víry, vážený, pak si ani žádnou lepší nezasloužíte.

      Vymazat
    2. Velkej mák sem, velkej mák tam. Potřebuju starý koupit novou telku, už v Ulici nepozná jednu postavu od druhý. Vy se asi dost vyznáte, můžete poradit?

      Vymazat
    3. Rozvod? Slyšel jsem, že Polák zvládá manželský poradenství, ale tohle asi neukecá ani on...

      Vymazat
    4. Zkuste zajít na štáb Denní Hlídky, prý tam mají schopné techniky, ti Vám s výběrem vhodné televize určitě rádi poradí.

      Vymazat
    5. Takže jak vidíte, strejdo, ať se rozhodnete, jak chcete, máte to při jedné cestě :D

      Vymazat