čtvrtek 12. května 2022

Přestaňte tomu říkat Lovenka, vzkazují upíři

(AV) Po mém příjezdu z Berlína se teprve znovu učím, jakým městem současná Praha je. Bylo mi proto velkým potěšením, že jsem měla možnost vyzpovídat hned dva zásadní pražské temné, konkrétně Nejvyšší upírku Alexandru Zychovou a Nejtemnějšího Václava Poláka. V rozhovoru se čtenáři a čtenářky mimo jiné dozvědí, co považují v poslední době za největší úspěchy, co je v současnosti trápí, že Mácháč je stav mysli, a s kým si by přáli strávit den v poutech.

Jak se vám v Praze žije, teď když je temná? Pozorujete nějaké změny?
AZ: Řekla bych, že ne, ale mnohem více se zvedá vlna rasismu, jak jste si mohla sama všimnout.
VP: Některé komentáře jsou bohužel alarmující.
AZ: My se snažíme jako komunita napravit jméno, které tady upíři v Praze dlouhodobě mají a řekněme, že snahy některých členů komunity dost často vedou k tomu, že proměněnci, a teď mluvím o upírech a vlkodlacích, nakonec jednají zkratkovitě a agresivně. Většinou je to agrese, která nějakým způsobem reaguje na nějakou provokaci. Pokud je problém v tom, že si upír v sousedství, kde je větší komunita Jiných, nemůže jít nakoupit, protože se mu na ulici nadává - nerada bych to připodobňovala k problémům, které má například dlouhodobě Amerika - ale pojďme si nalít čistého vína. 
VP: Je to bohužel tak.

Co se s touto situací dělá?
AZ: Co si myslíte, že by se s tím tak dalo dělat, krom toho, že se dlouhodobě snažíme přesvědčit komunitu Jiných, že nejsme podřadné bytosti?

Takže by zase měly přijít na řadu ty fyzické tresty? (viz Mladí upíři potrápili hlídky)
AZ: Já bych byla moc ráda, aby mi někteří členové komunity například šli vykopat bazén, protože potom by asi měli menší roupy, ale já k tomu nemám pravomoci.

To by možná chtělo nějaký nezávislý tribunál, který by ty pravomoci měl?
AZ: Takový tribunál tu již existuje, ale asi by se občas hodně divil, kdo by před ním stanul.

Takže je to problém i nějakých prominentních členů komunity?
AZ: Dalo by se tak říct. 

Budeme ukazovat prstem?
AZ: Nebudeme ukazovat prstem.

Zajímalo by mě, z hlediska DH, co se vám v poslední době povedlo.
VP: Daří se nám spoustu takové té běžné práce, která není tak moc vidět, nicméně je rozhodně velmi důležitá, a pochopitelně soustavnou prací členů DH pracujeme na tom, aby byla Praha lepší.

Jak pokračuje v této souvislosti vyšetřování těch lidí, co vystupují z druhé hladiny Šera?
VP: Byť bych vám to rád řekl, tak zrovna o této věci nejsem oprávněn hovořit. Nicméně ještě se vrátím k tomu, co se nám podařilo - jistě jste si všimli, že byla odstraněna pacientka nula (viz Prvotní zdroj retroviru zničen, riziko trvá). Nepodařilo by se to bez DH, která na rozdíl od NH, zvládla řekněme rituálně vylepšit svou analytiku, a díky tomu jsme ji nalezli.
AZ: Velký Mág Charistarch by vám o tom velmi rád dlouze vyprávěl zábavné historky. Byla to součinnost nejen DH a NH, ale také projektu, který s Charistarchem sdílíme, protože jsme se oba dva pustili do toho, abychom tento patogen zastavili, protože nikdy nepotřebuje, aby se něco takového šířilo po Praze, nebo snad mimo ni.

Je něco, co se nepovedlo?
VP: Já si myslím, že nejsou závažné věci, které se vyloženě nepovedly. Jsou věci, které jsou v běhu a vedeme je ke zdárnému konci, nicméně, že by se nám něco závažným způsobem nepodařilo, se už dlouho nestalo.

Co děláte, abyste zajistili bezpečnost Prahy vzhledem k většímu přílivu Temných do našich ulic? Mám na mysli konkrétně, aby potřeby lovu neohrozily utajení. Co konkrétně dělá DH proto, aby situace zůstala bezpečná?
VP: Máte náznaky toho, že by s více temnými Praha neměla být bezpečná? Já si ve skutečnosti myslím, že čím spokojenější lidé, tím menší potřeba kriminality. Popravdě možná byste se měla ptát spíše NH, co dělá proto, aby frustrovaní Světlí nedělali problémy.


Slyšela jsem, že od vás vznikl podnět možnosti ochucení náhrad, aby nechutnaly jako bláto. Překvapuje mne, že jestli to bylo tak špatný, že jste to do teď tolerovali.
VP: Pochopitelně se snažíme tlačit na NH, aby náhrady byly důstojné, a aby se je snažili vylepšovat, ale je to dlouhodobý proces. 
AZ: V Praze je dlouhodobě problém, že upíři a vlkodlaci jsou vnímáni negativním způsobem. Společnost proměněnců se snaží maximálně dodržovat všechna nastavená pravidla, včetně toho, že požívají náhrady. Opakovaně stalo, byla jsem toho osobně přítomna, kdy někteří dostávali náhrady nechutné konzistence a chuti v urina vacích. Na druhou straně tu je jistý nešvar strážců zákona, například v podobě hanlivých slov jako Lovenka. My nepovažujeme lov za něco, na co by se měly vydávat Lovenky. Pro nás je to nezbytnost, kterou jsme si nevybrali. Je to stejné jako barva kůže, sexualita. Po přečtení komentářů na Jiné Pravdě mám obavu o to, jak se tyto reakce budou šířit.

Máte na mysli reakce na Vegan Vampires? (viz sekce komentářů pod Inzerce: VEGAN VAMPIRES)
AZ: Jsem poněkud uražena, že mne tato organizace nekontaktovala, protože pokud jsou to upíři, měli by ctít upíří hierarchii. Rádi bychom prověřili, zda je tato společnost bezpečná.
VP: Donesly se ke mně hlasy, které považuji za důvěryhodné, ale s ohledem na bezpečnost je nebudu jmenovat, že celý ten projekt je ve skutečnosti pouze provokací nějaké skupiny, která by si přála rozepře mezi upíry.

Slyšela jsem, že u některých Temných dochází k barbarskému chování, kdy chtěli vykázat členy NH, protože je teď Praha temná. Máte k tomu nějaké vyjádření?
VP: Já snad někdy půjdu poslouchat informace tam, kam chodíte vy. 
AZ: Václave, vy jste někoho poslali do prdele?
VP: Ne, ale chtěli bychom občas... Bohužel si tomu někteří členové NH chodí naproti.

Co vztahy na pracovišti, ohrožuje to akceschopnost hlídky?
VP: Rozhodně ne.

Máte v pražské hlídce odbory? V Německu je to velký hit.
VP: Proboha proč. Tento trend k nám nedorazil, myslím si, že je to tím, že moji lidé nemají potřebu zakládat odbory. Náš vztah bych přirovnal spíše k armádě nebo podobné instituci, nejedná se tak o pracovní vztah, ale spíše o bratrský, a pochopitelně sesterský, kdy se jeden plnohodnotně spoléhá na druhého, protože ví, že mu může zachránit život, kdyby to bylo třeba.

Měla jsem příležitost vidět spolupráci DH s NH během toho zásahu, přišlo mi, že jste byl dost vůdčí osobností. Jaká je vaše skupinová dynamika?
VP: To je už zažitý trend ještě když tu bylo bývalé vedení DH, tak Filip Viktorovič Ragulin zvládl organizovat obě hlídky v bojových situacích a evidentně jsem to převzal od něj, protože když jde o život, je potřeba jedna vůdčí osobnost.

Máte pocit, že současné vedení NH nemá dostatek kvalitních vůdčích osobností?
VP: Řekněme, že nemá dostatečně dobrého bojového stratéga.
AZ: Za sebe jako civilistku, která byla přítomna docela nemalému množství spojených akci DH i NH, hlídka na mne působí jako organizace, kde není prostor pro demokratickou diskusi, a myslím si, že DH s odkazem Ragulina nadále praktikuje to, že pokud někdo velí, tak velí a nediskutuje se s ním. Základem, aby tohle všechno fungovalo je dobrý kolegiální vztah.

Děláte společné teambuildingy i s NH, aby to lépe fungovalo?
VP: s NH ne, ale pouze my. 
Jsem slyšela něco o Mácháči, to je docela klišé, ne?
VP: Je, a přesně proto jsme ho zavedli. Pravdou je, že už několik let nejezdíme na Mácháč k Mácháči, ale Mácháč je stav mysli... Ve skutečnosti byly v minulosti pokusy i o teambuilding s NH, ale moc nechtěli. Podle mě byli příliš upjatí.
AZ: On je možná problém v tom, co jsem tak vypozorovala, že se zcela zbytečně mezi sebou snaží soupeřit, ač jsou to kolegové. Když jeden soupeří třeba v pití... Na druhou stranu musím uznat, že Světlý štáb mne byl vždy schopný uvítat velmi luxusním Earl Greyem.
VP: Nás ve skutečnosti také jednou příjemně uvítali, sice nás teda zavřeli do vedlejší místnosti, abychom nic neslyšeli, ale položili nám k tomu na stůl láhev rumu, pak jsme dokonce našli jednoho Světlého, který byl ochotný do té vedlejší místnosti donést vysílačku, abychom je mohli podporovat svým zpěvem.

Kdybyste si měli vybrat někoho z obou hlídek, se kterým byste měli strávit 24 hodin v poutech, kdo by to byl a proč?
VP: Přemýšlím, jestli se mi to už dokonce nestalo... Z NH je to pochopitelně poněkud složitější, ale nejvíc bych si to představil s Nejsvětlejším, protože bychom měli konečně dost času na to probrat všechny věci, které nás pálí, a z DH pochopitelně s kýmkoli.
AZ: Já si dokážu představit, že z DH bych si velmi dobře popovídala s Františkem Počtou, myslím, že by to byl velmi dlouhý chat, a pak by nás někdo přišel jako správná děvčata v nesnázích zachránit, a u Světlých Gerazim nebo Andělka, která bohužel přešla do NH Verona.
VP: Je pravda, že Gerazim je také jedním z mých favoritů.
AZ: Hrozně ráda bych chtěla říct, že bych chtěla strávit den v poutech třeba s panem Müttermüllerem, ale myslím si, že tam by si raději ukousal ruku, než aby trávil čas vedle mě. A já to nechápu. Pokud chce být NH hostilní prosím, I'm the better man.

Ještě se vraťme k té Lovence, která vám vadí, mohli byste navrhnout nějaký alternativní název?
VP: Licence k lovu.
AZ: Ono to má název Licence k lovu. Je to sice delší, ale Lovenka je hanlivý název, který má znít jako stravenka.
VP: I ve chvíli, kdy řeknou pouze Licence, tak je to v pořádku, žádné jiné licence nejsou.

8 komentářů:

  1. Bacha, volové! až budete příště lejt na Mácháči, koukněte se, jestli vedle vás neleje déhá :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jajaj, VéVéčka se fakt ani nezeptaly Nejvyšší?! Trapáci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sou vážně tak blbý, nebo navedený? Já nejsem žádná konspirační ovce, ale ono na tom asi něco bude.

      Vymazat
  3. Chci taky delat s Nejtemnejsi rozhovor. Idealne treba ve virivce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer,
      Jsem zde pro všechny Jiné. Rád si Vás poslechnu a pokud Vám to pomůže, klidně ve vířivce.

      Vymazat
    2. To já radši s Lexxou ;)

      Vymazat
    3. Václave, ale já tě do té vířivky přiberu, aby ses necítil ochuzen!

      Vymazat
  4. 24 hodin v poutech... To by vlastně mohla být dobrá anketa. S kým byste si rádi vyměnili názory?

    OdpovědětVymazat