pondělí 24. dubna 2023

Nejlepší je když, jedeme na výjezd a nic se nestane

(AV) V neděli okolo osmé hodiny večer jsem se vydala do Vysočan, protože jsem chtěla po delší době vidět práci hlídek v terénu na vlastní oči. Mou motivací byla zejména touha zjistit, zda by snad práce pražských Hlídek mohla být tak neodborná a neprofesionální, jak naznačuje pan doktor Blažek ve své nedávné inzerci v Jiné Pravdě.

Nedaleko vlakových kolejí se sešly výjezdové týmy obou hlídek a zanedlouho se na místě objevila také trojice Jiných civilistů, která se zdála být zabrána do vášnivé debaty o přeměnách, a která mířila k obytným domům a kancelářím nedaleko. Hlídkaři se k rozhádané trojici přidali a člen DH Fabián Wünder postupně vstoupil do jejich rozhovoru. 

Co přesně bylo řečeno jsem bohužel nezachytila, protože jsem se po předchozích zkušenostech z terénu držela dále. V tomto ohledu musím konstatovat, že se Hlídky zjevně připravili na možnou přítomnost novinářů na místě výjezdu, a rozhodli se neriskovat další možné pracovní úrazy. Byl mi přidělen eskort v podobě Jiřího Kraje z NH, který mě během cesty zabavil tím, že se se mnou podělil o své představy ideálního výjezdu a výsledky svého duchovního poznání.

AV: ... z Vašeho pohledu je nejlepší, když přijedete na výjezd, pobavíte se s lidma, nic se nestane, všichni jsou v pořádku a vy zase odjedete?

JK: Přesně tak. Myslím, že ideální práce hlídkaře by měla vyústit v to, že se nikomu nic nestalo. Vnímám to tak i ze svého náboženského pohledu. Samozřejmě, že to je ideální svět a v takovém nežijeme, ale přesto je takových výjezdů překvapivě hodně.

AV: Zmínil jste víru, jak se vaše víra odráží do vaší práce v NH?

JK: Nejvíce se to odráží do toho, že se snažím, aby ti lidé dopadly dobře, a že to se jedná o Světlého nebo Temného pro mě není důležité. Nejvíce mě při tom řešení zajímá, jaké jsou jejich činy. I Temní mohou mít pěkné motivace k něčemu, co dělají. Je poměrně stereotypní vnímat upíry a vlkodlaky jenom jako trhače lidí. Nás Jiné vnímám jako takové lidi se speciálními schopnostmi. To může být tím, že jsem Jiným teprve krátce. Pro mě jako pro pastora ten svět, který nevidíme, ale doopravdy magický je, potvrzuje spoustu věcí a mytologií, které jsem na religionistice studoval, a je to opravdu fascinující.

AV: Nemáte pocit, že v Jiném světě stojí víra trochu mimo?

JK: Sám jsem prostřednictvím víry osobně zasáhl do magie už na šesté kategorii. Jsem přesvědčen, že víra musí mít přesah do magie. Nemůžu přesně říct jaký, ale jsem si jistý, že naše přesvědčení má nějaký vliv.

Na další detaily jsem se bohužel nestihla vyptat, protože v tuto chvíli jsme zastavili v klidné ulici. Hlídkaři identifikovali debatéry jako Gabrielovce. Fabián Wünder, vycházejícící rádiová hvězda, hned využil situace k výměně kontaktů, vyjádřil totiž přání s Gabrielem Padovem udělat exkluzivní rozhovor. Trojici pak všichni popřáli zástupci Hlídek pěkný večer a vydali se zpět ke svým štábním vozidlům.

Zeptala jsem se pak pana Wündera na jeho dojem z výjezdu.

FW: Ta debata mohla velmi snadno vyeskalovat v přeměny a následné reakce, čemuž jsme předešli díky krizové intervenci. Občas jsou prostě hlídkaři pouze takzvaný intervenční oddíl, že se snaží zamezit potenciálnímu sporu mezi Světlými a Temnými a maximalizovat klid a mír, který v Praze panuje.

AV: Co víte o skupině které říkáte Gabrielovci?

FW: Je to skupina, která má určitý názor.

AV: Vypadalo to, že se hodně snažíte setkat s jejich vrchním spasitelem Gabrielem. Co si od takového setkání slibujete?

FW: Chtěl bych si sním popovídat. Myslím si, že každý názor má své opodstatnění. Filosofie a debaty jsou páteří lidstva a moderní společnosti již od dob Říma.

AV: Nejsou přece jen určité názory, které by ve společnosti, která má být bezpečná pro všechny, vůbec neměly dostávat prostor?

FW: Samozřejmě jsou určitě extremistické skupiny, ale tato skupina tak zatím nebyla, dle mých informací, za takovou prohlášena. Dokud se nejedná o nějaké opakované porušování nebo vyloženě kriminální jednání, tak nebylo proč a za co pány vůbec otravovat. Proto jsme si s pány povídali a celou situaci vyřešili naprosto civilně bez použití jakýchkoli magických prostředků, takže to byla správně odvedená práce hlídkaře. Pánové vesele odešli na pivo a my se vrací do služby dál chránit životy Jiných.

Z jednoho výjezdu a interakce s malou skupinkou hlídkařů se samozřejmě dají jen těžko vyvozovat obecnější závěry, které by vrhaly jasnější světlo na možnou šikanu. Jako jediný zásadní problém tohoto nedělního výjezdu vnímám ono samozřejmé využívání pozice moci hlídkaře Wündera k zajištění hosta do svého pořadu. V tuto chvíli mám dojem, že buď členové Hlídek v nedávné době prošli intenzivním opakováním zásad efektivní komunikace a nenásilné interakce s civilisty, nebo se umí před redakcí velmi dobře ovládat. Jisté je, že v dříve k určitým nepříjemným incidentům došlo, psali jsme o nich například minulý květen.

V nadcházejících dnech se pokusíme více zaměřit na práci Hlídek. Pražané musí být informováni o tom, zda se ti, co je mají chránit, nevymkli kontrole.

2 komentáře:

  1. Strkat mi taková zvědavá čůza frňák do práce, taky se vymknu.

    OdpovědětVymazat
  2. Kraj to má celkem v piči, přiznat veřejně že je línej pracovat...

    OdpovědětVymazat